
5 erori frecvente în procesul de salarizare (și cum să le evitați)
Externalizare servicii HR și salarizare



Conflictul de interese: ce sanctiuni se impun si cum poate fi prevenit
Conflictul de interese apare atunci cand o activitate, relatie sau implicare de natura personala se interpune in exercitarea responsabilitatilor profesionale. Prin conflict de interese se intelege situatia in care o persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor ce ii revin, potrivit Constitutiei si altor acte normative ce reglementeaza respectiva activitate.

Demisia cu preaviz sau fara: Legislatie, model, obligatii
Demisia reprezinta o notificare din partea angajatului catre angajator referitoare la incetarea contractului de munca. Deoarece nu trebuie aprobata, in procesul inaintarii acesteia nu vei avea nevoie de o cerere de demisie.

Contract colectiv de munca – Ce este si care este scopul acestuia?
Potrivit Codului Muncii, contractul colectiv de munca (CCM) este un document scris, incheiat intre doua parti: angajatorul sau organizatia patronala si angajatii, persoane salariate, reprezentate prin sindicate. Principalul obiectiv al contractului colectiv de munca este apararea drepturilor partilor implicate si prevenirea aparitiei conflictelor colective de munca.

Ordinul de deplasare (delegatia)
Codul Muncii prevede faptul ca un angajat isi poate desfasura activitatea intr-un alt loc decat cel prevazut expres in contractul individual de munca, pe o perioada de timp variabila. Pe durata delegarii, angajatul isi pastreaza toate drepturile salariale, precum si functia pe care o detine, iar o parte din cheltuielile asociate sunt suportate de angajator.

10 calitati ale unui bun lider si cum il formam in interiorul companiei
Angajarea unui bun manager este o problema a tuturor angajatorilor in zilele noastre. Sa gaseasca omul care sa gandeasca si sa reuseasca sa aplice cele mai bune strategii pentru cresterea business-ului in iuresul tehnologic al zilelor noastre este o provocare pentru majoritatea companiilor.

Cum concediezi un angajat: 5 lucruri pe care trebuie sa le stii
Oricat de neplacuta ar fi, concedierea este parte integranta a unui business. La fel ca recrutarea si angajarea, concedierea unui angajat este o actiune dificila, mai ales in firmele mici, care trebuie pregatita inainte, cu un plan si o strategie bine puse la punct.

Concediul de odihna: ce prevede Codul Muncii
Concediul de odihna este unul dintre cele mai importante drepturi de care se bucura salariatii din Romania si nu numai. Garantat tuturor angajatilor unei companii si reglementat de Codul Muncii, concediul de odihna nu face obiectul cesiunilor, renuntarilor sau limitarilor de orice fel.

Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea de sanatate privata si de stat
Asigurarea de sanatate este reglementata de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si asigura acces la servicii medicale gratuite cetatenilor romani, in schimbul unei contributii lunare.

Procedura de suprataxare privind contractele part-time: Ce trebuie sa stie angajatorii | Descarca declaratia
Incepand cu data de 16 August 2022, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 807 Ordinul nr. 1855/2022 referitor la procedura de aplicare a prevederilor art. 146 alin. (57) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, adica procedura de suprataxare a contractelor part-time.

Procesul de recrutare si selectie: sfaturi si practici eficiente de urmat
Orice business care isi doreste sa se dezvolte are nevoie cel mai mult de oameni talentati, ingeniosi, care au aptitudinile necesare pentru „a pune lucrurile in miscare”. Cu toate acestea, angajatii de acest tip pot fi greu de gasit si foarte greu de pastrat pe termen lung. Companiile pot depasi insa aceste provocari daca se asigura ca procesul de recrutare pe care-l au este unul eficient. Citeste in continuare pentru a descoperi pasii pe care ii presupune intregul proces de recrutare.

Pensie privata facultativa – tot ce trebuie sa stii ca angajat
Pentru a-ti asigura un venit suplimentar pentru anii de pensie, in completarea pensiei private obligatorii si a pensiei de stat, poti contribui lunar la un fond de pensie privata facultativa economisind intr-un cont, pe numele tau. Aceste sume sunt protejate prin lege si poti contribui oricand, nefiind conditionat de forma actuala de obtinere a veniturilor (angajat in sectorul public/privat sau venituri din activitati independente sau agricole). Daca esti angajat, lunar, angajatorul retine din salariu suma stabilita de tine si o vireaza in contul Fondului Facultativ de Pensii. Daca ai venituri din activitati independente virezi suma respectiva in contul fondului.

Intrebari de evaluare a performantei – Ghid util pentru manageri si specialisti HR
Evaluarea performantei este un mecanism formal de evaluare, in care managerii si alte parti interesate evalueaza performanta in munca a angajatilor. Scopul este acela de a afla mai multe despre punctele forte si punctele slabe si, cel mai important, ofera angajatilor o mai buna intelegere a ceea ce se asteapta de la ei. Evaluarea personalului trebuie pregatita minutios si executata cu atentie pentru a stimula implicarea angajatilor si a da tonul crearii unei culturi a feedback-ului si dezvoltarii continue in organizatie.