
5 erori frecvente în procesul de salarizare (și cum să le evitați)
Externalizare servicii HR și salarizare
De la SaaS la BPO: Ghid pentru externalizarea salarizăriiExternalizare servicii HR și salarizare
Proces de salarizare intern vs. Serviciu de salarizare gestionatExternalizare servicii HR și salarizare
Cum să externalizezi eficient salarizarea: 4 sarcini cheie de delegatExternalizare servicii HR și salarizare 
Contractul part-time: ce este si care sunt beneficiile angajatului
Din fericire, programul de lucru standard cu 40 de ore pe saptamana nu este singura varianta pe care o ai la dispozitie daca vrei sa muncesti. Daca, de exemplu, esti student si trebuie sa ajungi la cursurile de la facultate, dar vrei si sa ai ceva mai multi bani de buzunar sau esti o persoana implicata in proiecte care iti ocupa mult timp, ai varianta programului de lucru part-time. Contractul part-time presupune un numar de ore de lucru saptamanal sau lunar mai mic decat cel al unui angajat cu norma intreaga, care are prevazut in contract efectuarea a 40 de ore de munca pe saptamana.
- Ce informatii trebuie sa se regaseasca in contractul part-time
- Care este salariul unui angajat part-time si care sunt prevederile legale
- Ce drepturi ai daca esti angajat part-time
- Ce obligatii are angajatorul

Tot ce ar fi bine sa stii despre actul aditional la contractul de munca
Actul aditional la contractul de munca reprezinta autorizarea oricarei modificari aparute in contractul de munca daca prezinta semnatura salariatului si a angajatorului, deopotriva, conform prevederilor din Codul Muncii.

Codurile COR: ce reprezinta si ce contin
COR (acronimul de la Clasificarea Ocupatiilor din Romania) este un simbol numeric specific unei anumite ocupatii, elaborat de Ministerul Muncii.
Clasificarea Ocupatiilor din Romania reprezinta sistematizarea functiilor populatiei active din Romania.
Toate firmele si persoanele fizice autorizate au obligatia legala de a-si incadra salariatii folosind codurile COR.
Adesea, notiuni precum ocupatie sau profesie se pot confunda usor. De aceea, ne propunem sa subliniem diferenta dintre termeni.
Astfel, ocupatia este specialitatea (calificarea) exercitata efectiv la locul de munca, in timp ce profesia este specialitatea (calificarea) obtinuta prin studii.

Ajutorul social: cine beneficiaza de el si de ce acte ai nevoie
Ajutorul social reprezinta o forma prin care statul acorda sprijin financiar persoanelor care se afla intr-o situatie economica dificila si nu au venitul necesar unui trai in conditii optime. Valoarea ajutorului social depinde de numarul membrilor familiei si poate fi acordat sub mai multe forme, in functie de situatia sociala in care se afla solicitantul.
In cele ce urmeaza vei afla ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru a putea primi ajutor social, care sunt documentele de care ai nevoie pentru solicitarea acestuia, sub ce tipuri poate fi acordat ajutorul social si ce obligatii ai ca beneficiar.
- Cine beneficiaza de ajutor social
- Ce acte sunt necesare pentru acordarea ajutorului social
- Care sunt tipurile de ajutor social si cat valoreaza
- Care sunt obligatiile beneficiarilor

Totul despre freelancing: legislatie, inregistrare juridica, ce declaratii trebuie completate
Daca iti doresti sa lucrezi de oriunde, de acasa sau, poate, de pe o plaja insorita, sa iti faci singur programul si sa nu ai sefi, sigur te-ai gandit sa te orientezi spre freelancing. Aceasta forma de lucru consta, pe langa flexibilitate si creativitate, si intr-o forma juridica specifica, ce implica o serie de obligatii fiscale. Mai jos poti afla care este cadrul legal in care se integreaza freelancingul, care sunt cele mai avantajoase forme juridice pentru freelanceri, precum si ce declaratii trebuie sa depui, periodic, la ANAF.
- Cadru legislativ
- Care sunt taxele pe care le platesti in functie de forma juridica aleasa: PFA vs SRL vs PFI
- Ce declaratii trebuie completate de freelanceri

Ce face un departament de HR si care ii este rolul in companie
Departamentele de HR se afla in plin proces de repozitionare in cadrul companiilor, iar in ultima vreme acestea si-au recastigat rolul strategic, precum si increderea angajatilor si a managementului. In presa internationala se vorbeste tot mai des, in ultimul timp, despre o noua criza care ar putea veni. In acest context, se pune intrebarea daca departamentele de resurse umane sunt suficient de bine pozitionate in companii astfel incat sa isi pastreze reputatia buna.

OUG nr.25/2024: Noi modificari legislative privind angajarea cetatenilor straini in Romania
Incepand cu data de 22 martie 2024, avem noi modificari cu privire la angajarea cetatenilor straini pe teritoriul Romaniei, modificari ce au fost aduse prin Ordonanta de urgenta nr. 25/2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul strainilor si al frontierei.

Munca de noapte – ce este, prevederi legale, cum se acorda sporul de noapte
Chiar daca majoritatea salariatilor lucreaza pe timpul zilei, exista si angajati care muncesc partial (prin ture) sau total pe timpul noptii. Munca de noapte aduce o serie de beneficii si riscuri pentru salariati si obligatii pentru angajatori. Despre acestea si multe altele vei putea afla citind in continuare.

Stat de plata: document util si obligatoriu pentru companii
Statul de plata sau statul de salarii, cum mai este denumit, este un document inregistrat in contabilitatea unei companii, care cuprinde calculul drepturilor banesti ale salariatilor, inclusiv contributiile de asigurari sociale, impozitul si alte datorii.
Acesta nu trebuie confundat cu fluturasul de salariu, ce cuprinde informatii similare si se inmaneaza angajatului.

Fise evaluare salariati: Simpla formalitate sau o oportunitate atat pentru angajati, cat si pentru angajatori?
Cand te-ai uitat ultima data peste acele fise de evaluare salariati si ai realizat ca evaluarea poate fi mult mai mult decat un simplu proces formal? La prima vedere, aceste documente pot parea simple hartii, dar in realitate, ele au puterea de a schimba complet modul in care angajatii isi percep locul de munca si contributia lor. De ce? Pentru ca, pana la urma, o evaluare bine facuta nu este doar o bifa intr-un tabel, ci o sansa reala de crestere si dezvoltare – iar, de multe ori, nu doar pe plan profesional. Ce ar fi daca fiecare angajat ar vedea evaluarea ca pe o oportunitate, nu ca pe ceva ce trebuie facut?

Ghidul unui CV perfect. Ce trebuie sa contina si care sunt greselile de evitat
Un CV bine structurat si informativ va iesi in evidenta, cu siguranta. Este cea mai simpla metoda de a convinge un angajator ca esti persoana potrivita pentru job.

Ce este organigrama – ce cuprinde, care este rolul sau si ce modele exista
Indiferent de dimensiunile sale, orice firma are nevoie de un sistem intern de organizare, pentru a putea functiona in conditii optime. In prezent, organigrama este sistemul care permite organizarea angajatilor in departamente, realizarea unei scari ierarhice, dar si o trasare generala a responsabilitatilor, alaturi de fisa postului.